NOS Nieuws•
Presentatoren Jan-Willem Roodbeen en Jeroen Kijk in de Vegte stappen over van NPO Radio 2 naar Radio 10. Ze worden er de opvolgers van Gordon en Froukje de Both.
BNNVARA bevestigt het vertrek aan de NOS, na berichtgeving van het AD(opent in nieuw venster). Roodbeen en Kijk in de Vegte maakten acht jaar lang het ochtendprogramma Jan-Willem Start Op! bij NPO Radio 2. Ze wonnen in 2020 en in 2025 de Gouden RadioRing met het programma.
Het duo heeft op 24 juli hun laatste uitzending op NPO Radio 2, vanaf de Nijmeegse Vierdaagse.
‘Ontzettend dankbaar’
Suzanne Kunzeler, directeur content bij BNNVARA, schrijft in een reactie: “Met ruim 2000 afleveringen van Jan-Willem Start Op! en hun betrokkenheid bij talloze bijzondere acties en evenementen hebben Jan-Willem en Jeroen laten zien hoe radio mensen kan verbinden, inspireren en raken.”
“We zijn hen ontzettend dankbaar voor hun creativiteit, energie, vakmanschap en de warmte die zij iedere ochtend opnieuw de ether in brachten. Tegelijkertijd gunnen we hen van harte alle mooie avonturen, kansen en successen die nog op hun pad zullen komen.”
Gordon
Met Roodbeen en Kijk in de Vegte komt er een nieuw presentatieduo voor de ochtend op Radio 10. Gordon en Froukje de Both zaten(opent in nieuw venster) daar sinds september achter de microfoon, maar de luistercijfers bleven achter bij de verwachtingen. Afgelopen vrijdag liet Gordon in een radiointerview weten dat hij veel moeite heeft met het vroege opstaan.
Met hun transfer stappen Roodbeen en Kijk in de Vegte over van een publieke zender naar de commerciële omroep die in handen is van Talpa Network. De ochtendshow Radio 10 Staat Op! is vanaf 1 september iedere werkdag te horen op Radio 10.

