NOS Nieuws

Familie en vrienden van de man en de vrouw die vorige week in hun woning in het Groningse Meerstad werden vermoord, treden voor het eerst naar buiten. In een verklaring bedanken ze voor alle steun die ze hebben ontvangen, maar vragen ze ook om rust.

De 15-jarige tiener van het echtpaar is kort na de dood van de ouders opgepakt en wordt verdacht van dubbele moord.

Speculaties

De afgelopen dagen is er met name op sociale media veel gespeculeerd over wat zich heeft afgespeeld in de woning aan de Meerhoven, meldt RTV Noord(opent in nieuw venster). Her en der werden ook foto’s verspreid.

Voor de nabestaanden was dat de aanleiding om via slachtofferhulporganisatie Namens de Familie met een verklaring te komen. Hierbij hebben ze ook een foto van het echtpaar vrijgegeven.

‘Nauwelijks te bevatten’

De nabestaanden zijn dankbaar voor de ontvangen steun die zij ervoeren: “Wij, familie en vrienden van Johan en Mathilda, kunnen het nauwelijks bevatten. Maar de steun en het medeleven die we van velen hebben mogen ontvangen doen ons goed en zijn hartverwarmend.”

In het statement zeggen de nabestaanden “erg onder de indruk” te zijn van de dramatische gebeurtenissen rondom het overlijden van het echtpaar.

Ze vragen om terughoudendheid. “Wij willen nu in alle rust en beslotenheid afscheid nemen van Johan en Mathilda en hopen dat iedereen die wens respecteert.”

Share.
Exit mobile version