NOS NieuwsAangepast

Bij een explosie en brand in een aardgasterminal in Qatar zijn zeker 54 mensen gewond geraakt. Ook zijn 18 mensen vermist, melden de Qatarese autoriteiten.

De brand werd veroorzaakt door de ontploffing, meldt persbureau AP. Het complex is verwoest.

De explosie vond zondagavond plaats in de Barzan-fabriek op het industrieterrein Ras Laffan toen werknemers bezig waren om de werkzaamheden in de terminal te hervatten. Het complex raakte in maart flink beschadigd bij een luchtaanval door Iran. Daarvoor was het werk al stilgelegd vanwege aanvallen.

Na de explosie spraken de autoriteiten aanvankelijk over enkele gewonden. Uren later maakte het ministerie van Binnenlandse Zaken veel hogere aantallen slachtoffers bekend.

In de Barzan-fabriek produceert Qatar dagelijks bijna 40 miljoen kubieke meter gas. Het grootste deel van de fabriek is in bezit van Qatar, ExxonMobil heeft ook een klein aandeel.

Share.
Exit mobile version