NOS Nieuws•
Medewerkers van een kinderdagopvang in Schiedam hebben vanavond een 1-jarige jongen alleen achtergelaten in het pand van het kinderdagverblijf. De ouders kwamen voor een gesloten deur te staan en moesten de hulp van de politie inroepen om de dreumes te bevrijden.
Het betrokken personeel van kinderopvang KomKids is op non-actief gesteld, meldt regionale omroep Rijnmond. De organisatie is een onderzoek begonnen. “We nemen dit incident uiterst serieus. Ons doel is om volledig te begrijpen hoe dit heeft kunnen gebeuren en om er alles aan te doen om herhaling in de toekomst te voorkomen”, reageert KomKids.
Over het hoofd gezien
Toen de ouders hun zoontje wilden ophalen, bleek de opvang al gesloten te zijn. Het personeel op de locatie Bellefleur had het slapende kind over het hoofd gezien.
De ouders belden de politie die het jongetje uit de opvang haalde. De opgeroepen ambulance bleek niet nodig te zijn.
Excuses
KomKids bood vanavond excuses aan de ouders aan. “We realiseren ons dat dit een zeer schokkende en ingrijpende gebeurtenis is geweest voor het kind en zijn ouders. Het raakt ons diep dat dit incident heeft kunnen plaatsvinden”, staat in een verklaring.












